Citati o slavljenju z gibi oz. o bibličnem plesu, ki se nahajajo v Svetem pismu
V Svetem pismu najdemo polno citatov, ki govorijo o plesu pred Gospodom. Naj vas spomnim, na nekatere izmed njih.
- Ko so Izraelci bežali iz Egipta v obljubljeno deželo so bili prvi v bojni liniji slavilci. V (2Mz 15,20) o Mirjam takole govori: »Tedaj je Mirjam Aronova sestra, prerokinja, vzela v roko boben in vse žene so se ji pridružile; plesale so in igrale na bobne.«
V morje so vrgli egiptovske vozove, zato so bile silno vesele in veselje se je razlegalo po taboru. Ne bojte se pri slavljenju izražati veselje in občutke, lahko tudi jok, predajo, izražajte svoja dejanja namenjena Bogu. Plešite za Gospoda in z Gospodom.
- Ko je David zmagal v boju proti Goljatu, je sledilo tole. V (1Sam 18,6) piše takole: Ko se je David, potem ko je ubil Filistejca, vračal in so prišli domov, so šle žene iz vseh Izraelovih mest kralju Savlu naproti, pele so in rajale, z bobni, z radostnim vzklikanjem in s cimbalami. Žene, ki so plesale, so si odgovarjale in govorile: »Savel jih je pobil na tisoče, David pa na deset tisoče!«
- Poglejmo zgodbo o Davidovem rajanju (1Krn 13,1-14): David se je posvetoval s poveljniki tisočnij in stotnij, z vsakim voditeljem. Nato je David rekel vsemu Izraelovemu zboru: »Če se vam zdi dobro in je Gospodu, našemu Bogu, po volji, sporočimo vsem našim preostalim bratom po vseh Izraelovih pokrajinah in z njimi duhovnikom in levitom v mestih, kjer so njihovi pašniki, naj se zberejo pri nas, da prenesemo skrinjo našega Boga k sebi. Kajti v Savlovem času se zanjo nismo menili.« Ves zbor se je strinjal, naj se zgodi tako, ker je bil predlog všeč vsemu ljudstvu.
David je torej zbral vse Izraelce od egiptovskega Šihόrja do Lebό Hamáta, da bi pripeljali Božjo skrinjo iz Kirját Jearima. Nato je šel David z vsem Izraelom v Baalát, v Kirját Jearim, ki je na Judovem, da bi od tam pripeljal Božjo skrinjo, ki se imenuje »Gospod, ki prestoluje med kerubi«. Božjo skrinjo so peljali na novem vozu iz Abinadábove hiše. Uzá inAhjό sta peljala voz. David in ves Izrael sta rajala pred Bogom na vso moč s pesmimi, citrami, harfami, z bobni, s cimbalami in trobentami.
Ko so prišli h Kidόnovemu mlatišču, je Uzá iztegnil roko, da bi podržal skrinjo, ker sta jo vola nagnila. Tedaj se je vnela Gospodova jeza nad Uzájem in ga je udaril, ker je iztegnil roko proti skrinji. Umrl je tam pred Bogom. David se je vznemiril, ker je Gospod udaril Uzája. Tisti kraj pa se od tega dne imenuje Perec Uzá.
Tisti dan se je David ustrašil Boga in je rekel: »Kako naj spravim k sebi Božjo skrinjo?« Zato David ni spravil skrinje k sebi v Davidovo mesto, ampak jo je dal odpeljati v hišo Gačana Obéd Edόma. Tako je Božja skrinja ostala tri mesece pri Obéd Edόmu, v njegovi hiši. Gospod pa je blagoslovil Obéd Edόmovo hišo in vse, kar je imel.
- David je od veselja do Boga rajal pred skrinjo zaveze. Kralju Davidu so sporočili veselo novico: »Gospod je blagoslovil hišo Obed Edoma in vse, kar ima, zaradi skrinje Božje.« David je tedaj šel in z veseljem prenesel skrinjo Božjo iz Obed Edómove hiše v Davidovo mesto. Ko so nosilci Gospodove skrinje naredili šest korakov, je daroval vola in pitano tele.
David je bil vesel, ker je skrinja zaveze prišla nazaj k njim. Bila je Gospodova zaveza, namreč tiste čase še ni bilo Jezusa, kristjani so imeli odnos z Bogom in so se ravnali po postavi.
V (2Sam 6,5) piše: David in vsa Izraelova hiša sta rajala pred Gospodom ob vseh glasbilih iz cipresovine, ob citrah, harfah, bobnih, zvončkih in ob cimbalah.
- V (2Sam 6,14) nato beremo: David je na vso moč rajal pred Gospodom. Bil je opasan s platnenim efódom.« Tako je David z vso Izraelovo hišo prenesel Gospodovo skrinjo med vzklikanjem in trobljenjem.
- V (1Krn 15,25-29) piše: David, Izraelovi starešine in poveljniki tisočnij so torej šli, da bi z veseljem prenesli skrinjo Gospodove zaveze iz Obéd Edómove hiše. Bog je pomagal levitom, ki so nosili skrinjo Gospodove zaveze, zato so darovali sedem juncev in sedem ovnov. David je bil ogrnjen s plaščem iz bisusa, prav tako vsi leviti, ki so nosili skrinjo, in pevci ter Kenanjá, glavni pevovodja.
David je imel na sebi tudi platnen efód. Tako je ves Izrael prenesel skrinjo Gospodove zaveze z radostnim vzklikanjem in s trobljenjem na rog, s trobentami in cimbalami, z brenkanjem na harfe in citre.
Ko je prišla skrinja Gospodove zaveze v Davidovo mesto, je Savlova hči Mihála gledala skoz okno in videla kralja Davida, kako raja in skače, in ga je zaničevala v srcu.
Iz zgoraj prebranega lahko sklepamo, da ljudje mogoče našega načina slavljenja ne bodo sprejeli z navdušenjem. Imeli bomo borbe, da obdržimo naš talent. Biti kristjan, pomeni imeti pogum, upreti se vsem napačnim skušnjavam in slediti Bogu ter iskati božjo voljo. Plagiatov je ogromno in zelo privlačni so. Sovražnik ve kje smo šibki in to hitro izkoristi v svoj prid. K sreči čez čas spoznamo, vmes pa trpimo in nam stvari ne gredo tako kot bi si želeli.
- Podobno oz. skoraj isto piše v (2Sam 6,16): Ko je GOSPODOVA skrinja prišla v Davidovo mesto, je Savlova hči Mihála gledala skozi okno in videla kralja Davida, kako poskakuje in raja pred Gospodom, in ga je zaničevala v svojem srcu.
- V (Jer 31,13) pa beremo nagovor Boga: »Tedaj se razveseli dekle pri plesu in mladeniči in starci obenem. Njihovo žalovanje spremenim v veselje, po stiski jih potolažim in razveselim.«
- V (Jer 31,4) pravi: »Spet te bom pozidal in boš pozidana, devica Izraelova! Spet se boš krasila s svojimi bobniči in nastopala v rajalnem plesu.«
- V (Iz 35,10) piše, da: Gospodovi osvobojenci se bodo vrnili in prišli s pesmijo na Sion. Nad njihovo glavo bo večno veselje, dosegli bodo radost in veselje, žalost in vzdihovanje bosta zbežala.
- Psalmi so hvalnice Gospodu in tudi v njih najdemo omenjen ples: V (Ps 30,11-12) beremo: »Poslušaj, Gospod, izkaži mi milost, Gospod, bodi mi pomočnik! Moje žalovanje si mi spremenil v rajanje, odvezal si mi raševnik in me opasal z veseljem,«
- V (Ps 88,10) lahko beremo: Moje oko je postalo motno zaradi bede, Gospod, ves dan te kličem, svoje roke iztegujem proti tebi.
- Prav tako lahko podobno beremo tudi v (Ps 143,6): »Svoje roke iztegujem k tebi, mojo dušo žeja po tebi kakor izčrpano deželo.«
- V (Ps 142,8) pa lahko beremo: Izpelji iz zapora mojo dušo, da se bom zahvaljeval tvojemu imenu. Pravični bodo naredili krog okrog mene, ker mi boš povrnil dobro.
- V (Ps 149,3) piše: »Naj hvalijo njegovo ime s plesom, na boben in citre naj mu igrajo.«
- V (Ps 150,3-5) pa beremo: Hvalite ga z glasom roga, hvalite ga s harfo in citrami; hvalite ga z bobnom in plesom, hvalite ga s strunami in flavto; hvalite ga na cimbale zvočne, hvalite ga na cimbale doneče!«
- Naj vas opomnim, da vas bodo lahko spotaknili v naslednji vrstici, ki jo lahko sovražnik pridno obrne v svoj prid. V (Sod 11,34): Ko pa je Jafte prišel na svoj dom v Micpo, glej, mu je prišla naproti njegova hči z bobni in s plesom. Bila je edinka; razen nje ni imel ne sina ne hčere.
Kdo je bil Jafte? Jafte je bil človek zvest Bogu, tudi njegova hči je bila predana Bogu. Ker se je zaobljubil Bogu, da bo po zmagi žrtvoval prvo osebo, ki mu bo prekrižala pot, je svojo hčerko ubil. To je naredil s težkim srcem, celo hči mu je rekla naj stori, kar je obljubil Gospodu.
Zato, vedno skrbno izbirajmo svoje besede, pazimo, da se ne zagovorimo. Z razlogom imamo dvoje ušes in ena usta. Iz naših ust lahko prihaja smrt ali življenje. Poskrbimo, da prihaja življenje.
- V Svetem pismu je v (Sod 21,21) omenjeno: »Ko vidite, da prihajajo hčere iz Šila v korih na rajanje, pojdite iz vinogradov in ugrabite si vsak zase svojo ženo izmed hčera v Šilu. Potem pojdite v benjaminovo deželo.«
Kot smo v preteklosti že omenili, poznamo ples za zabavo in ples s Svetim Duhom. Kadar plešemo v Svetem Duhu, nismo ujeti v nek ritual, ampak se lahko svobodno ustavimo. V kolikor smo v spotiko drugim, je to zaradi njihove šibkosti in nezrelosti, vendar to ni naš problem. Prav je, da njihovo reakcijo damo tudi pred Gospoda in sledimo Gospodu. Ne gasite Svetega Duha, prav tako ne bodite v spotiko drugim. Odmaknimo se na kraj, kjer bomo varni. Zavedajmo se komu plešemo. Plešemo izključno Gospodu in za njegov namen. Vsi rastemo in vsi smo na poti učenja.
- Kot vidimo pri zadnjih dveh primerih je lahko slavljenje z gibi razumljeno tudi napačno. O tem govori tudi primer iz (Vp 7,1): »Vrni se, vrni, Šulámka, vrni se, vrni, da si te ogledamo! Kaj hočete ogledovati Šulámko pri plesu med taboroma?
Comments
Post a Comment